Az elmúlt néhány évben rengeteget változtak az emberek vásárlási szokásai. Bármilyen nézőpontból is vizsgáljuk ezt a kérdést, a változások kézzelfoghatóak. Korábban magazinokból, a televízióból, vagy a rádióból értesültünk a legújabb termékekről és szolgáltatásokról, azonban ma már egyre több vásárló kezdi meg és fejezi be a vásárlási folyamatot az interneten, online keretek között. Sőt, szinte mindenki. A fiatalok többsége szinte le sem teszi a telefont, a tabletet, azokon keres rá dolgokra, ott tartja a kapcsolatot másokkal, ott videózik, és ott szembesül vele mások milyen életet élnek, ami számára követendő példa lehet. De nézhetjük az idősebb korosztályt is. A párom nagymamája szerintem a legismertebb közösségi média egyik legaktívabb usere.  A nap bármely szakában megtalálható ott, tudja melyik ismerőse merre járt, mit osztott meg, mit ünnepelt, de a neten olvas híreket, a számítógépen tájékozódik. Egyszóval mindenki online. 

Ez csupán egy remek bizonyíték arra, hogy az online világ él és működik, méghozzá nagyon is hatékonyan, illetve hogy minden mai cégnek, köztük a virágos szakma résztvevőinek is, foglalkoznia kell vele, ha el szeretné érni korunk vásárlóit. Akkor is, ha azt hiszi, hogy nem. Ilyenek pl. az éttermek vezetői, akik nem képesek elfogadni, hogy egy étterem ma már nem csak a jó ételekből és az udvarias pincérekből áll. De ugyan ilyen az a virágüzletes is, aki csak várakozik a virágüzletében, és hangosan morog a multikra, hogy elviszik a vevőt.

A Flora Hungaria Nagybani Virágpiac is ugyan így változik, a Facebook csoportjaiban is egyre többen, és egyre hatékonyabban használják a közösségi reklámozást. De nem csak ezen a felületen lehetne ezt megtenni. Bizonyára hallottatok már üzleti terv készítésről, marketing tréningekről. Többségében ezekről az a kép ugrik be, hogy egy nagy teremben, sokan ülve, hallgatnak egy bőbeszédű valakit, hogy mit is kell tenni. Ez egy kicsi virágos vállalkozás vezetőjének rémisztően is hathat. Így aztán egy olyan tréninget, alkotónapot szervezünk nektek, ahol barátságos légkörben, a szakmánkban dolgozó emberek által vezetve, aktív közreműködésetekkel mutatunk irányt, és segítünk eligazodni.

Hogyan építsünk fel stratégiai ötleteket? Mire alapozzunk? Kiket célozzunk? Mit reklámozzunk? Milyen marketingeszközökre támaszkodjunk? Milyen vevőszerző stratégiákat vessünk be? Hogyan írjuk meg a közösségi média szövegeit? Mire figyeljünk a hírlevelek szövegírásában? Épp ilyen témákat boncolgatnánk. Aki mindezek élén állva segítene nektek, nem más, mint Nagy Balázs. Balázs saját virágüzletet is vezet, emellett az esküvői dekoratőr világban is hosszú évek óta úttörőként helyt áll. Mindezek mellett egy virágkötészeti és esküvői témákra szakosodott oktatási központot is sikeresen vezet. De most pár mondatban az ő szavai következnek, hiszen ki más is mondhatná el jobban, hogy mire számíthattok, mint az, aki az egész napot vezeti.

„Voltál már valaha marketing tréningen? Ismerős az az érzés, hogy hallgatod a sok okosságot, el is gondolkodsz rajta, hogy miket kellene megtenned, de a végén igazándiból nem történik semmi?

Egy olyan különleges alkotónapot tervezek, ahol most nem készítünk izgalmas virágos csodákat, viszont jó eséllyel te majd elkészítheted ezeket üzletedben, hiszen talán könnyebben tudsz majd vevőket, fizetőképes keresletet találni munkád gyümölcseire.

Miről is van szó?

Szeretném áttekinteni azokat a lehetőségeket, amikkel te is könnyen élhetsz, amikkel növelheted üzleted népszerűségét, segítheted az értékesítést és közben új vevőket szerezhetsz. No de ne számíts arra, hogy ez csak a szokásos pozitív rózsaszín szemüveges nap lesz: Bizony szembe fogunk nézni a gyengeségeiddel is, azokkal a veszélyekkel, amik üzletedre leselkednek. És közösen körbejárjuk a megoldásokat is. 

Miben lesz ez más, mint egy értékesítési tréning vagy egy marketing előadás? 

  • Egyrészt azért, mert én nem vagyok sem értékesítési előadó, sem marketing tréner. Virágkereskedő vagyok én is, aki teljesen a nulláról kezdte el ezt a virágos szakmát, viszont az elmúlt évek alatt több virágüzletet sikerült beindítanom és pályára állítanom az értékesítés központú elveimmel. Ezeket szeretném megosztani veled is.
  • Másrészt azért, mert nem egymagam szeretném osztani az észt egy napon keresztül, hanem elhozom tanítványaimat is. Olyan remek példákat szeretnék elétek állítani, akik kifejezetten nehéz terepen váltották valóra azt, amit célul kitűztek. Volt már olyan, hogy egy előadó történetét hallgatva azt gondoltad, hogy „hát könnyű neki!” ? Na, hát itt garantáltan nem fog ez eszedbe jutni…
  • A harmadik talán a legfontosabb, hiszen az előző kettő semmit nem ér nélküle: ez TE vagy. Interaktív programmal várunk, gyakorlati feladatokkal, csoport munkával, igazi alkotónap hangulattal. Az a célom, hogy konkrét haditervvel térj majd haza, amit ha lépésről lépésre megvalósítasz, jobban sikerülhet a 2021-es éved.

Remélem, június 22-én találkozunk, és közösen kezdjük el a munkát a jövőszépítés terén!”

A jövőszépítő alkotónapra keresztelt program időpontja 2021. június 22. kedd

 

A képzést Nagy Balázs vezeti, időpontja 2021. június 22. kedd.

Jelentkezni a : marketing@florahungaria.hu e-mail címen, vagy a +36 24 550 550-es és/vagy a +36 70 415 5243-as telefonszámon tudtok.

A férőhelyek száma korlátozott, a képzés térítésköteles, az alkotónapra csak szakmabeliek jelentkezhetnek.

Részvételi díj:  20.000Ft + áfa/fő